چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱

با استقبال گردشگران و دوستداران کتاب و کتابخوانی انجام شد؛

جمع‌خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله

image-20230405082615-4.jpeg

همزمان با نخستین روزهای سال جدید، با همکاری کتابخانه عمومی ماسوله و پایگاه میراث فرهنگی ماسوله برنامه شاهنامه خوانی و نقالی همراه با ویژه برنامه های نوروز و رمضان در کتابخانه آیت الله شرفی ماسوله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان، همزمان با فرارسیدن سال جدید، نوروز باستانی و بهار طبیعت و با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی آیت الله شرفی ماسوله، ویژه برنامه جمع خوانی شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی در این مرکز فرهنگی برگزار شد.
در این ویژه برنامه فرهنگی که با همکاری مشترک کتابخانه عمومی ماسوله و میراث فرهنگی و گردشکری این شهر برگزار شد، ضمن اجرای نقالی خوانی از داستان رستم و سهراب توسط مهدی صارمی، از نقالان برجسته استان، بخش هایی از این اثر ارزشمند خوانش شد.
اعضای این کتابخانه همچنین در روزهای بهاری شهر ماسوله با حضور پرشور خود در کتابخانه عمومی این شهر ضمن شرکت در نخستین نشست کتاب خوان کتابخانه ای، مسابقه نقاشی با موضوع رمضان و نوروز و حضور در کارگاه آموزشی کنترل خشم ویژه کودکان که با همکاری مرکز بهداشت ماسوله برگزار شد، هفته ای پرنشاط را همراه اهدای جوایزی از سوی شهرداری در کتابخانه آیت الله شرفی سپری کردند.
گفتنی است کتابخانه عمومی شهر ماسوله پیش از این نیز میزبان برنامه های مختلف فرهنگی در این مرکز با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی بوده که مورد استقبال گردشگران نیز قرار گرفته است.
کتابخانه عمومی شهر کوهستانی ماسوله به عنوان یکی از قدیمی ترین کتابخانه های عمومی ایران در دوران انقلاب مشروطیت و به منظور تقویت روحیه آزادی خواهی در گیلان به روایتی به سال۱۲۸۹ توسط برخی از بزرگان این شهر با گردآوری بیش از هزار نسخه کتاب خطی ایجاد شد و اکنون با برخورداری از بخش های مختلفی نظیر بخش مخزن کتاب، امانت، مرجع، بخش کودک، نشریات، سالن اجتماعات و بخش جستجوی کتاب به ارائه خدمات کتابخانه ای به اعضا و گردشگران می پردازد.
جمع خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله
جمع خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله
جمع خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله
جمع خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله
جمع خوانی شاهنامه فردوسی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله





 

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
9 + 8 =